mandag den 17. marts 2008

Uluru

Mandag den 10. marts var vi meget tidlig oppe, vi skulle på safari til ”Uluru”, vi ville blive afhentet ved hotellet kl. 6.05, den første bus var en stor fin bus, så vi glædede os allerede, men nej, den gik ikke til Uluru, så vi måtte vente lidt endnu, men endelig ankom der en bus fra Connections Safaris, det var det selskab vi skulle med, så nu kunne vi komme af sted, men nej chaufføren fortalte os, at han ikke havde os på listen, så nu var gode råd dyre, vi var jo blevet flyttet hotel, så måske var det ikke blevet noteret, at vi skulle afhentes ved et andet hotel, bedre blev det ikke, da en mand pludselig fortalte os, at det var vores bus, der lige var kørt, han var ansat i selskabet, men han ville gerne hjælpe os, så både han og NJ forsvandt med vores billet, samtidig med at de var forsvundet, dukkede en anden bus op fra selskabet, og han manglede mrs. and mr. Ostersen, så da jeg havde fundet de 2 herre, kunne vi endelig komme af sted
Vores chauffør var en nydelig ung mand fra Tasmanien, (Nick) ham fik vi meget stor fornøjelse af, (enhver svigermors drøm).
Vi skulle nu rundt for at samle andre personer op, der var ikke andre end os og 2 piger fra England. Ved det næste hotel kom der 4 andre på, og vi spidsede øre, da vi hørte at de talte dansk, vi havde jo næsten ingen andre dansker mødt, og her kom så ikke mindre en 4 stk. 2 fra Roskilde og 2 fra
Frederikshavn, det var rigtig dejlig, igen at kunne tale dansk.
Vi kørte nu rundt og fik samlet de sidste op, vi havde rigelig med plads, da vi kun var 11 personer i en 25 personers bus. Men vi fik endnu en overraskelse, idet vi lige rundede lufthavnen i Alice Springs, og her samlede vi så igen 4 dansker op, de var kommet fra Adelaide via Melbourne med fly,
Nu var vi 10 dansker i bussen, at der så senere kom nogle japaner og 4 fra Tjekkiet med var bare fint.
Vi kom frem til vores camp, men vi fik ikke ret meget tid, idet vi hurtig skulle hjælpe med at lave lunch og derefter gik turen til Olgas, et bjerg der faktisk er større end Uluru, vi fik en spadseretur ind i bjerget, hvor Nick fortalte os en del om livet omkring Ayers Rock, vi sluttede med at køre til et parkeringsområde omkring Ayers Rock, her så vi en formidabel sol nedgang, og hvorledes Rocken skiftede kulør alt dette medens vi nød et krus rødvin af et blikkrus, så var standarten ligesom lagt.
Vi kom tilbage til vores camp. Her vi anvist vore telte, og fik samtidig at vide, at vi alle skulle deltage i det vi vel vil kalde almindelig forekommende arbejde, så som at lave mad, vaske op, og rydde op efter os, ganske godt gået af en knægt på 24 år gammel.
Vi opdagede hvorfor, vi skulle have lygter med, der var ganske enkelt ingen lys i vores telt, men uden for, kunne vi se en stjernehimmel der bare sagde spar 2 til alt.
Efter en lang dag, tror jeg nok alle fik en rigtig god nat søvn.