torsdag den 21. februar 2008

slut på Tasmanien

Så er det ved at være slut her på Tassie. Tirsdag var vi meget tidlig oppe, Holger skulle køre Christoffer i skole, han skulle starte med roning , mødetiden var kl. 6 om morgenen, vi startede fra Scottdale kl. 5, Thomas var med, han skulle først til en lægeundersøgelse og derefter skulle vi så alle en tur til Hobart, Thomas har planer om, at komme til Danmark omkring april, maj måned for at arbejde i Danmark, så han skulle tale med konsulen i Hobart for at få et dansk pas.
Da vi jo var meget tidlig i Launceston, så tiden skulle jo gå med noget, vi gik en tur i parken, og derefter tog vi på MacDonald for at få vores morgenkaffe. Derefter kørte vi Thomas til lægen, og sad og i bilen og ventede på ham, her gik det pludselig op for mig, at jeg havde glemt min taske hos Mac Donald`s, min taske med pas, kørekort, kreditkort, og alle vores billetter, det kan nok være jeg fik sved på panden, Holger trøstede mig med, at vi altså var på Tassie, her var der ingen der ville stjæle, lige efter siger han dog, ja det er jo godt nok på MacDonald, det er jo godt nok et blandet folkefærd der kommer der. "Ubs", vi havde lige været på besøg i Port Arthur, og der havde vi jo lært om, at alle på Tassie nedstammer for tyve og røver fra England.
Jeg fik min taske og alt var som det skulle være, Vi er på ferie, i et land, hvor der findes ærlige mennesker.
Efter Holger og Thomas´s besøg hos konsulinden, gik turen nu op langs østkysten, hvor Holger var en god guide.
Onsdag var det regnvejr, men her var vi med på endnu en tur, Jan var guide, vi så, hvor hun var vokset op, og hvor hende familie havde boet, en rigtig spændende tur rundt omkring Scottdale. Ellers gik dagen med at få vasket tøj, så vi er klar til sidste runde af vores ferie.
I dag torsdag har vi slappet af.

Ingen kommentarer: