søndag den 3. februar 2008

Fra Port Macquarie til Hunter Valley

den 31. jan. Jeg vågnede tidlig, ca. kl.6, og blev enig ned mig selv om, at jeg ville tage mig en hurtig travegtur, så op i tøjet og traveskoene på og så af sted. Men jeg kom ikke længere end til molen igen, lige ud for campingpladsen svømmede delfinerne rundt, jeg kunne ikke andet end sætte mig på en bænk og nyde synet. Nå men vi skulle jo viderede, så tilbage til camperen op med NJ morgenmad, og så afsted, men vi skulle lige endnu engang ud til molen for at se delfinerne, men desværre de var svømmet til havs.
Turen gik nu sydpå, stadig langs med kysten gennem søstrebyerne Forester og Tuncurry, der er kendte fordi vi her passerede en af de længste betonbroer på den sydlige halvkugle. Viderede gennem natiolparken Booti Booti, der har tropisk regnskov og indbæydende strande, hen sidste på eftermiddagen ankom vi til Hunter Valley, og fik vi noget af et temperatur chock, her var ca. 38 grader i skyggen, så vi svedte.
Her på campingpladsen mødte vi nogle andre danskere, det var først 2 gang på hele turen, denne lille skønne familie, far, mor og 3 drenge boede f.t. godt nok i Hongkong, hvor de var udstationeret for Coloplast.
Vi blev enige om at blive en ekstra dag her, bl.a. for at se lidt på vin området, Hunter Valley er et stort vindistrikt, men også for at spille en gang golf, vi trængte til at røre os lidt mere.

Ingen kommentarer: