onsdag den 16. januar 2008

Endelig afsted.

Saa kom endelig den 9.1.2008, vi starte fra Dybvadbro til aftalt tid. Joern og Karen kom forbi, Joern for at koere os til banegaarden i Kolding, og Karen for at sige farvel, det var lidt haardt, men rejsen var nu begyndt.

Vi noed turen til Koebenhaven med toget, og var i rigtig god tid i lufthavnen, turen til Frankfurt gik fint, men lufthavnen der var en del stoerre end vi lige havde regnet med, vi skulle endda ud at koere i et tog der gik hen over lufthavnen, men vi fandt selvfoelgelig flyet og afsted gik det til Singapore, ogsaa her gik det fint, vi slappede af fik lidt mad, og faldt begge to i soevn.

Men pludselig vaagnede jeg op, jeg havde hoert kaptajnens stemme i hoejtaleren, det var vist noget med tordenvejr, jeg havde naeppe taenkt tanken foer, vi var midt ude i det, nej hvor fik vi en rutchetur, tak skal i ellers have, og hvor blev jeg sur paa Niels Joern, han sad bare der og noed det, medens jeg var ved at bide tungen af mig selv, vi kom heldigvis igennem, men kaptainen kunne bagefter joker om turen.
Ned i Darwin og her fik vi saa ballade med gaven til Jan, nu havde vi haft den med i haandbagagen helt fra Koebenhavn lufthavn, og tro mig, jeg var lige ved at tro, at de godt kunne lide snaps i Darwin, men til vores og forhaabentlig ogsaa Jan lykke fik vi den sendt med som almindelig bagage.

Hvis jeg pludselig maa slutte, er det fordi jeg sidder paa en internetcafe, og de lukker kl. 19 sorry.

Godt ankommet til Cairns, og afhentet i lufthavnen og hotellet var vi nu klar til at slappe af, traette men ved godt mod.

Vi brugte de 2 foerste dage, men at trisse lidt rundt i Cairns., en dejlig by, som man hurtig kommer til at holde af.

dag 3 gik saa til Great Barrie Reff, en heldags tur, men med noget storm og blaest, saaledes at mange blev soesyge, vi klarede og dog begge godt.

dag 4. en tur til Kuranda med tog og sejlbane tilbage. derefter 2 timers kultur om
australien.

dag 5 vi fik udleveret autocamperen, og nu gaar det saa for egen haand de naeste 22 dage. vi kunne paa grund af storm og regn ikke koere den lige vej ned langs kysten, saa vi tog en lang tur ud, hvor der hverken var radio, fjernsyn eller telefon, virkelig langt ud, men en pragtfuld tur, hvor vi fik set busch og bjerge, regnskov og meget mere.

dag 6 puha er der allerede gaaet 6 dage, vi koerte nu mod townsville, vi er kommet frem, men har ogsaa vaeret ude, hvor vi ikke maatte koere , vejen var spaeret p.g.a. den maenge vand der er kommet saa der var oversvoemmelse flere steder, men nu er vi igen landet og dette var saa begyndelsen paa vores tur.\\

naeste gang jeg lader hoere fra mig bliver forhaabentlig paa min egen Laptop, vi vil proeve at komme ind paa en campingplads med traadloes internet.

ha det rigtig godt hjemme i det kolde Danmark, her gaar det fint, ca. 30 grader. og forresten Steffen vi kan ikke aabne vores mail.dk. TDC har lukket p.g.a. meget spam

Knus til alle fra Birthe og Niels Joern.

Ingen kommentarer: